Opastettu vierailu Maaria Wirkkalan näyttelyyn Edes Takaisin

Taideyhdistys järjestää jäsenilleen opastetun vierailun Sara Hildénin taidemuseon näyttelyyn Maaria Wirkkala: Edes Takaisin.

Sukupolvensa merkittäviin suomalaistaiteilijoihin kuuluva Maaria Wirkkala (s. 1954) on ollut monella tapaa uranuurtaja niin estetiikassaan, materiaalin käytössään kuin käsitteellisessä lähestymistavassaan.

Wirkkala on yhdistänyt taiteessaan puhuttelevalla ja runollisella tavalla kuvanveistoa, installaatiotaidetta, videokuvaa, jopa performatiivisuutta. Tila, valo ja aika ovat hänen teostensa keskeisiä teemoja.

Wirkkalalle myönnettiin kaikkien aikojen ensimmäinen Ars Fennica -palkinto vuonna 1991. Sara Hildénin taidemuseon näyttely EDES TAKAISIN Back for a moment on takautuva katsaus Maaria Wirkkalan yli 40-vuotisen uran varrelle. Esille tulee myös tätä näyttelyä varten tehtyjä uusia teoksia.

Opastus on taideyhdistyksen jäsenille maksuton. Sisäänpääsy museoon joko Museokortilla tai ryhmälipulla 10 euroa.