Luento: Suvi Sysi – Väri ja materiaali käsissäni

Vuoden 2024 nuoreksi taiteilijaksi valittiin keväällä Suvi Sysi. Luennollaan pääkirjasto Metsossa Suvi Sysi käy läpi työskentelynsä kehitystä ja muutoksia kymmenen vuoden matkalta. Hänen abstraktit teoksensa liikkuvat kaksi- ja kolmiulotteisen välillä ja ovat vahvasti yhteydessä annettuun tilaan. Väri, valo ja materiaalin kanssa työskentely on ollut alusta hänen työskentelynsä ydintä. Sysi uskoo visuaalisen taiteen olevan omaa kieltään ja teostensa olevan kuvia itsestään.

Vuoden nuoren taiteilijan näyttely on avoinna Tampereen taidemuseossa 26.10.2024–12.1.2025.

Jäsenille luento on maksuton, muilta osallistumismaksu on 5 euroa. Taideyhdistyksen jäsenet pääsevät taidemuseoon maksutta kertomalla jäsenyydestään kassalla.